Co więcej w Roverze był taki fajny patent, że kiedy wycieraczki przednie były włączone, to po wrzuceniu wstecznego tylna wycieraczka włączała się automatycznie. Niby proste a jakie genialne rozwiązanie !!
Dokładnie tak jest w standardzie w Fiacie Panda u mojej szanownej małżonki
Ja nic denerwujacego nie znalazlem w swojej O2 . Zadnych niedostatkow ergonomii, dziwnych pomyslow itp. Wszystko jest przemyslanym rozwiazaniem ... naprawde
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
widzisz, na to co dla Ciebie jest plusem ja w swojej nowej O2 narzekam
dzis rano jadac do pracy -4stopnie z przodu odsniezona szyba , wycieraczki włączone z zeszłego dnia, ciach wsteczny i tylna wycieraczka jedzie po lodzie tylnej szyby, chociaż pan w aso powiedział ze nie powinna się włączać poniżej 0stopnia celsujsza.
Klakson w manetce jest niekonwencjonalny ale mialem w Peugeocie 106 i nie moge powiedzieć, że to było niewygodne. Po prostu trzeba się było przyzwyczaić.
a moze zamiast nawzajem sie nakrecac i licytowac
opracujecie fotoporadnik jak wymienic te zarowke?
(i na co uwazac) ?
macie szanse na wdziecznosc przyszlych pokolen :diabelski_usmiech
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
co powiedzie o klaksonie w manetce w samochodach francuskich ? Nad tym to chyba żabojady myśleli kilka dekad :szeroki_usmiech
Nie tylko , ten patent był też w skodach 105 i chyba 120 a co do wpadających żaróweczek to nie ma co narzekać bo u mnie śrubki od szkiełek tak już zerdzewiały że wymiana żaróweczek odbywa się tylko od strony bagażnika
A co powiedzie o klaksonie w manetce w samochodach francuskich ?
Miałem kiedyś Skodę Favorit i tam był klakson w manetce kierunków.
[ Dodano: Nie 14 Lut, 10 09:32 ]
Zamieszczone przez Maru 123
otwierasz auto z pilota-otwierasz tylną klapę... po ok 30-60sek blokuję się centralny... przez nieuwagę zostawiasz kluczyki w bagażniku i odruchowo zamykasz kufer
Myślę, że to tylko nieuwaga kierowcy albo wina kupującego przy zamawianiu auta. Nie mówię o sekendhendach tylko o nowych. Przecież można zamówić alarm bez automatycznego zamykania drzwi, otwieranie po jednorazowym piknięciu tylko kierowcy czy cichym otwieraniu i zamykaniu albo jeszcze czymś innym co akurat nie przychodzi mi do głowy.
a moze zamiast nawzajem sie nakrecac i licytowac
opracujecie fotoporadnik jak wymienic te zarowke?
(i na co uwazac) ?
macie szanse na wdziecznosc przyszlych pokolen :diabelski_usmiech
To ja swoją wymianę uwiecznię i będzie na YouTubie.
A ja dodam rewelacyjne umieszczenie wlewu plynu do spryskiwacza w cinquecento-bez dlugiego lejka nawet nie ma co podchodzic :-)
A niedawno kolega w Avensisie musial do serwisu jechac,zeby H7 wymienic-koszt 100zl. Nie narzekajmy na SKODY
Co więcej w Roverze był taki fajny patent, że kiedy wycieraczki przednie były włączone, to po wrzuceniu wstecznego tylna wycieraczka włączała się automatycznie. Niby proste a jakie genialne rozwiązanie !!
w o2 też tak jest :wink:
I juz spotkalem sie na tym forum z narzekaniem na te funkcje oraz pytaniami jak to wylaczyc w kompie
Dla mnie porażką w Octavii jest umiejscowienie zapalniczki między siedzeniami......jak trzeba podłączyć navi szlag człowieka trafia.....i rzeczywiście brakuje tej wycieraczki z tyłu......ale chyba można jej to wybaczyćhttp
Maru 123 napisał/a:
Viniu napisał/a:
Co więcej w Roverze był taki fajny patent, że kiedy wycieraczki przednie były włączone, to po wrzuceniu wstecznego tylna wycieraczka włączała się automatycznie. Niby proste a jakie genialne rozwiązanie !!
w o2 też tak jest :wink:
I juz spotkalem sie na tym forum z narzekaniem na te funkcje oraz pytaniami jak to wylaczyc w kompie
Ja znam zalety tego rozwiązania z własnego doświadczenia, bo miałem to w Roverze. Jak dla mnie genialne rozwiązanie
A co do idiotyzmów w innych autach, to w Cinquecento 700 do wymiany świec trzeba było ściągać koło Swoją drogą Octa 1.6 pod tym względem też się nie popisała... spróbujcie samodzielnie przy użyciu typowego klucza do świecy wymienić ostatnią świecę... powodzenia
widzisz, na to co dla Ciebie jest plusem ja w swojej nowej O2 narzekam
dzis rano jadac do pracy -4stopnie z przodu odsniezona szyba , wycieraczki włączone z zeszłego dnia, ciach wsteczny i tylna wycieraczka jedzie po lodzie tylnej szyby, chociaż pan w aso powiedział ze nie powinna się włączać poniżej 0stopnia celsujsza.
To to ja akurat z premedytacja robie jak mi zamarzna z przednia czy tylnia szyba.
Nigdy mi sie jeszcze nie zdazylo uszkodzic gum wycieraczek a mialem juz pare aut.
Wiecej szkody mozna narobic skrobiac ten lod. Do mojeo poprzedniego auta komplet wycieraczek kosztowal 19 PLN a same gumy 8 PLN wiec czasami z zasady wymienialem raz na rok. W Octavii plaskie pioro jest pewnie drozsze ale nie mam zamiaru sie tym przejmowac, odginac na postoju pior itp ...
[ Dodano: Nie 14 Lut, 10 11:40 ]
Zamieszczone przez marekzu
Zamieszczone przez Maru 123
otwierasz auto z pilota-otwierasz tylną klapę... po ok 30-60sek blokuję się centralny
nie powinno tak byc jak czujnik sprawny - chyba ze otwarles pilotem tylko tylnia klape
Alarm fabryczny w 02 ma tak ze jak sie owtorzy tylko klape np. wkladanie zakupow to pozostale drzwi sa zablokowane , a zatrzasniecie bagaznika powoduje automatyczne zablokowanie go i uzbrojenie alarmu. Super przemyslane rozwiazanie ktore jednak nie zwalnia wlasciela od minimum myslenia. Ja raz zatrzasnalem w swoim poprzednim aucie kluczyki a to auto nie mialo nawet centralnego zamka zdalnie sterowanego - wiec jak sie nie mysli to w kazdym aucie sie da zrobic taka glupote ...
PS Z innych aut rozwiazania do porownania ze Skoda
- Suzuki Grand Vitara ( poprzednia wersja ) ... otwieranie maski ... no gdzie ? ... gleboko w schowku przed pasazerem
- Hyunday Tucson - spryskiwacz przedniej szyby .... jako klawisz mniej wiecej w tym samym miejscu gdzie O2 ma zapalniczke
- Mercedesy ( z wyjatkiem A i B classy ) - hamulec reczny gdzie ???? po lewej stronie przy podlodze aktywowany noga ... wiec jaki reczny ? ( choc niektorzy sobie chwala )
-Ford focus - przekaznik od wycieraczek umieszczony chyba w schowku przed pasazerem bo podczas pracy wycieraczek dochodzi glosne cyk / cyk wlasnie stamtad
- Opel Astra III - maly i waski podlokietnik dostepny jako opcja - da sie go uzywac tylko w trasie po wlaczeniu 5 biegu. Wtedy nalezy go rozlozyc ... w przeciwnym razie haczy podczas zmiany na 2 i 4 bieg ... opcja jest tez nie uzywac tych biegow
- itd .... w sumie jest to jedna z moich ulubionych czynnosci - robic jazdy testowe i oceniac ergonomie aut i rozne specyficzne rozwiazania dla danych marek. Zreszta dlatego wlasnie po jednym z takich testow wybralem i kupilem 02 . to auto jest dla mnie idealne.
Zreszta nie tylko dla mnie , sami posluchajcie ....
narzekacie na skody przykład z forum renówki żarówki się przepalają to fakt, ale jest jeszcze coś - żeby wymienić żarówkę trzeba zdjąć zaślepkę w nadkolu i po omacku grzebać w zakamarkach, BRAWA dla konstruktora, proponuję mu wymianę na czas, w deszczu, na szosie jak będzie jechał w eleganckim ubraniu
[ Dodano: Nie 14 Lut, 10 11:47 ]
ps następny szczęściarz z reno megan Wczoraj przepaliła mi się żarówka przedniego kierunkowskazau od strony kierowcy. Wymiana zajęła mi 3 h. Najpierw próbowałem wyjąć tą przepaloną przez dziurę w nadkolu - totalne fiasko. Poźniej zdjąłem nadkole - poszło lepiej, bo oddzialiłem jedną ręką a w zasadzie dwoma palcami żarówkę od "nakrętki". Następnie za pomocą gumy do żucia i ołówka wyciągnąłem żarówkę z klosza. :mrgreen: Przez następne 10 min głowiłem się którą czynność wykonać najpierw w odwotnej kolejności. W sumie 2,5 godziny. W końcu odkręciłem zderzak i reflektor no i... jakoś się udało <piwko> Czas 30 min. Tak więc skoda to super autko
.....klosza. :mrgreen: Przez następne 10 min głowiłem się którą czynność wykonać najpierw w odwotnej kolejności. W sumie 2,5 godziny. W końcu odkręciłem zderzak i reflektor no i... jakoś się udało <piwko> Czas 30 min. Tak więc skoda to super autko
AUTO kolego ... nie autko ... Skoda Auto
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Takie problemy to jeszcze pol biedy. Ostatnio w AŚ czytalem atykul w ktorym
bylo wymienione mnostwo przykladow jak producent celowo laczy elementy:
latwo psujacy sie + drogi
zeby zwiekszyc koszty naprawy albo umieszcza drogie podzespoly tuz za zderzakiem
zeby w razie stluczki szkoda byla wieksza. To sa dopiero "przemyslane rozwiazania"
BTW - Skoda tez tam byla wymieniona. OIDP ktorys torx ma rozmiar ciut wiekszy niz
jedena koncowka z typowego zestawu i mniejszy niz nastepna
voltar masz racje SKODA to suuuuper AUTO zawsze mówię że SKODA to niemiecka dokładność i czeskie poczucie humoru
Tak naprawde czeski to w tym aucie jest brand i ta cala otoczka zwiazana z firma , jej historia , L&K , sportami motorowymii tp. To jest wlasnie Skoda Auto - reszta to Das Auto Powaznie jednak mowiac to Czesci maja jakis wplyw na to jakie te auta sa. Jest osrodek rozwoju chyba w Mlada Boleslaw w ktorym oczywiscie pracuja nie tylko Czesi ale jednak jakis wklad w rozwoj produktow w grupie VW maja. Twin Door chyba wlasnie tam powstal.
[ Dodano: Nie 14 Lut, 10 12:06 ]
Zamieszczone przez t271828
Takie problemy to jeszcze pol biedy. Ostatnio w AŚ czytalem atykul w ktorym
bylo wymienione mnostwo przykladow jak producent celowo laczy elementy:
latwo psujacy sie + drogi
zeby zwiekszyc koszty naprawy albo umieszcza drogie podzespoly tuz za zderzakiem
zeby w razie stluczki szkoda byla wieksza. To sa dopiero "przemyslane rozwiazania"
BTW - Skoda tez tam byla wymieniona. OIDP ktorys torx ma rozmiar ciut wiekszy niz
jedena koncowka z typowego zestawu i mniejszy niz nastepna
Czy to byla Octavia ? Jezeli tak to napewno nie byl to torx w klamkach drzwi Rozbieralem i stwierdzam ze jest standartowy - klucz z Castoramy pasuje
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Komentarz